Spelen in cyberspace

Spelen in cyberspace

Abonnementkosten: € 32.00
Beschrijving: Mensen hebben altijd gespeeld. Het is echter pas in de tweede helft van de twintigste eeuw dat computers nieuwe mogelijkheden creeerden om zich in een spel uit te leven. Deze computerspellen of videogames deden al vlug een nieuwe entertainment-business ontstaan. Het is de samenhang tussen digitale techniek en games-business, samen ook nog eens gerelateerd aan de culturele context, denk aan ruimtespellen in het begin van het ruimtetijdperk, die historisch wordt verteld in dit boek. Komen ook aan bod: de markt, het productieproces, de socio-culturele impact van videogames, enk aan de geweldthematiek -, genre-indelingen en de manieren om games te bestuderen. Terzake zal de strijd tussen ludologen en verhaalanalysten aan de orde komen. Naast videospellen in het algemeen, wordt ook een hoofdstuk gewijd aan het meest geliefde videospel aller tijden (Pac-Man), aan mobiel entertainment (over mobiel gamen, maar ook over de gsm) en aan digitaal speelgoed (en met name cyberknuffeldieren).

Dit artikel wordt u aangeboden door: Wannaboeks-Algemeen
Mail dit artikel naar een vriend / kennis / familielid

© 2024 Boeken koop je op boekshoponline.nl  |  Wij hebben momenteel 82119 artikelen in ons bestand